jtemplate.ru - free extensions for joomla

 

I LO
ul. Niepodległości 16

74-100 Gryfino

tel. 91 416-20-65

Sekretariat czynny:

Pn - Pt:

8:00 - 15:00

 

Dzwonki:

1. 8:00 - 8:45

2. 8:50 - 9:35

3. 9:40 - 10:25

4. 10:35 - 11:20

5. 11:25 - 12:10

6. 12:25 - 13:10

7. 13:15 - 14:00

8. 14:05 - 14:50

9. 14:55 - 15:40

 

Zdrowe ciało

.

W I Liceum Ogólnokształcącym im. Aleksandra Omieczyńskiego, w marcu rozpocznie się projekt pod nazwą: ”Zdrowe ciało i umysł w czasie pandemii Covid – 19”. Dofinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Współpracy Interreg V A Meklemburgia-Pomorze Przednie/Brandenburgia/Polska oraz budżetu państwa.  Skierowany jest do nauczycieli polskich i niemieckich z I Liceum Ogólnokształcącego w Gryfinie i Gesamtschule Talsand
w Schwedt. Zakłada on dwa rodzaje szkoleń, dotyczących zdrowia i higieny pracy w warunkach pracy zdalnej wymuszonej pandemią wirusa: „Zapobieganie stanom depresyjnym wywołanym izolacją społeczną, ograniczeniami i chorobą” oraz „Błędy żywieniowe, które osłabiają odporność. Czego unikać w czasach koronawirusa? Jak budować odporność.” Trzecie działanie to tworzenie filmu „Sposób na depresję- naucz się pomagać.”

Pierwsze szkolenie obejmować będzie rozpoznawanie i przeciwdziałanie depresji

i stanom depresyjnym, które coraz częściej są opisywane jako konsekwencja długiej izolacji, braku kontaktu z ludźmi, zmian w trybie pracy i życiu codziennym, drugie dotyczyć będzie  zdrowego trybu pracy i odpowiedniego odżywiania. Szkolenia mają nie tylko pomóc nauczycielom radzić sobie w sytuacji przedłużających się ograniczeń, ale przede wszystkim nauczyć pedagogów rozpoznawać stany depresyjne u młodzieży i odpowiednio reagować na te symptomy.

Innym ważnym celem związanym z tym projektem jest podtrzymywanie więzi społecznych pomiędzy nauczycielami z obu szkół, rozwijanie kompetencji językowych obejmujących obydwie strony projektu a przede wszystkim wymiana doświadczeń związanych z rozpoznawaniem i przeciwdziałaniem depresji u dzieci i młodzieży.

Zaplanowane szkolenia mają dostarczyć wiedzę i umiejętności, wzmacniające kompetencje pedagogów, którzy swoją wiedzę przekażą uczniom na godzinach wychowawczych i rodzicom w czasie zebrań. Na stronie szkoły będzie można zapoznać się z efektami pracy nauczycieli.



Epidemia nas nie złamie – mówią nauczyciele z Gryfina

To już drugi taki projekt w Gryfinie, w którym miejscowi nauczyciele przy współpracy z pedagogami z Niemiec wspólnie szkolą się w zakresie edukacji w czasie epidemii. Inicjatorami pomysłu są Anna Sawicka – Kłaptij i Beata Piekarz , które zgodnie twierdzą, że obecna sytuacja wymaga od nauczycieli intensywnej pracy i rozwoju.

Rozpoczyna się projekt pod nazwą „Zdrowe ciało i umysł w czasie pandemii Covid-19”. Pomysłodawcami są Anna Sawicka – Kłaptij i  Beata Piekarz, nauczycielki z Gryfina, które zaangażowały do przedsięwzięcia I Liceum Ogólnokształcące im. Aleksandra Omieczyńskiego w Gryfinie i Gesamtschule Talsand w Schwedt.

- To nie jest pierwszy wspólny, polsko-niemiecki projekt – mówi Beata Piekarz. – Współpraca ze szkołą w Schwedt daje nam wszystkim możliwość wymiany wiedzy i doświadczeń pracowników oświaty uczących na pograniczu. W dobie epidemii międzynarodowa współpraca ma ogromne znaczenie, nie czujemy się osamotnieni w problemach, jakie stwarza edukacja zdalna – dodaje.

Celem projektu jest wypracowanie zasad bezpieczeństwa w czasie pandemii COVID 19 dla nauczycieli obu szkół oraz polepszenie komunikacji między partnerami w języku sąsiada podczas obecnej epidemii i w przyszłości. Pedagodzy z obu szkół zdają sobie sprawę, że prowadzenie zajęć w dobie wirusa zagrażającemu życiu, nie jest łatwe, a młodzież zamknięta w domach zaczyna borykać się w wieloma problemami, nie tylko natury edukacyjnej.

- Epidemia na długo pozostawi ślad w zdrowiu psychicznym czy w zachowaniach społecznych na całym świecie – tłumaczy Anna Sawicka-Kłaptij. – Już dziś wśród młodych ludzi zauważane są objawy zespołu stresu pourazowego, wzrasta między innymi lęk antycypacyjny, czyli lęk przed lękiem, boimy się choć nie do końca wiemy czego. Może on być związany z poczuciem niestabilności czy niepewności ogólnej związanej z pandemią, izolacji. Jako nauczyciele musimy pracować z młodzieżą, która staje się ofiarą epidemii i nawet jeśli się uda pokonać wirusa, problem pozostanie na długie lata. Jako nauczyciele musimy się z tym zmierzyć – dodaje.

To właśnie dlatego w Gryfinie realizowany jest projekt, w ramach którego pedagodzy będą zdobywali wiedzę o tym, jak zapobiegać stanom depresyjnym wywołanym izolacją społeczną, ograniczeniami i chorobą. Nauczyciele będą się także szkolić w zakresie błędów żywieniowych, które osłabiają odporność.

- Zdobyta wiedza, w oparciu o wytyczne WHO, zostanie przekazana uczniom na zajęciach w ramach profilaktyki w walce z COVID-19 – informuje Beata Piekarz.

Na projekcie zyska też gryfińska szkoła, w ramach szkoleń do placówki zakupione zostaną laptopy, materiału biurowe, środki ochrony osobistej takie jak maseczki, płyny do dezynfekcji, rękawice.

Projekt jest dofinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa (Fundusz Małych Projektów w ramach Programu Współpracy Interreg V A Meklemburgia – Pomorze Przednie/Brandenburgia/Polska w Euroregionie Pomerania. Natomiast wkład własny został dofinansowany przez Powiat Gryfiński.

Odwiedza nas 29 gości oraz 0 użytkowników.

październik 2021
pwścpsn
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu Strona Gminy Gryfino   

Strona ZUT Szczecin